Kdy jindy myslet sama na sebe než na Mezinárodní den žen. Tento oficiálně uznávaný svátek Organizací spojených národů se slaví 8. března a je skvělou příležitostí udělat si den plný malých radostí. MDŽ, jak se zkráceně Mezinárodní den žen označuje, vznikl jako připomínka mezinárodní solidarity žen za rovnoprávnost, spravedlnost, mír a rozvoj. Je to oslava všech žen - babiček, maminek, kamarádek, přítelkyň, manželek i kolegyň v práci. Každá žena si v tento den zasluhuje být rozmazlována. I kdyby se o to měla postarat sama. Mezi tradiční dárky v tento den patří květiny, bonboniéry nebo láhve něčeho dobrého. Vy můžete sobě nebo své kamarádce pořídit něco originálnějšího – designovou láhev waterdrop® společně s mikrodrinky. Vyberte si z 8 různých pastelových barev, které vám zpříjemní každý den, stejně jako lahodný nápoj. S designovou lahví nebudete zapomínat pít a kvalitní tekutiny v průběhu celého dne zaručí lepší náladu, paměť i pleť. Nerezová lahev funguje v podstatě jako termoska a udrží váš nápoj teplý nebo studený. Pro přípravu si vyberte některou z 8 lahodných příchutí, podle toho, co vás zrovna ten den čeká. Mikrodrinky waterdrop® ochutí vodu bez cukru a zbytečné chemie. Tím, že nahradíte slazené nápoje, snížíte kalorický příjem zhruba o tolik, kolik byste spálili denním během 8 kilometrů. Nemusíte také kupovat balené nápoje v plastu a přispějete k ochraně životního prostředí. Stejně jako mikrodrink waterdrop® nabízí ty nejlepší ingredience stlačené do malé kostky, i vy si můžete váš den nabít malými radostmi. Od konzumace oblíbeného nápoje, který si vychutnáte v klidu a bez spěchu, po vaše oblíbené činnosti. Ať už to je relaxace u knížky nebo aktivní sport. Waterdrop® tu je pro všechny vaše aktivity. www.waterdrop.cz Vybírat můžete z různých druhů setu. Liší se v objemu lahve, vzhledu, ale také množstvím drinků. V setu najdete nerezovou lahev waterdrop® a 6x3 ks waterdrop® v různých příchutích. Pro každý den si můžete vybrat kapsli podle toho, co vás zrovna čeká. Dárkově zabalené kapsle jsou bez cukru, s minimem kalorií, bez lepidel a konzervantů. Vybírat můžete z 10 různých designů. Cena: 819 Kč Objem: 500 ml (pokračování článku)
Každá druhá žena v Česku přicházející do ordinace na gynekologickou prevenci odchází s vírou, že se s klidem bude moct vrátit až za další půlrok až rok. Co se ale stane, když výsledky cytologie nedopadnou nejlépe? Horší nález nemusí hned značit černý scénář, ale minimálně taková zpráva rozladí vaši pohodu. V řadě případů lze horší cytologii korigovat a podpořit zánik HPV infekce. Přestože je pravidelná preventivní prohlídka u gynekologa stejně důležitá, jako pravidelná prohlídka u zubaře, polovina českých žen tuto skutečnost podceňuje a přichází do ordinací gynekologa s problémy, které zašly do pokročilého stádia. Od roku 1960 má každá žena v rámci zdravotního pojištění hrazen odběr buněk z děložního hrdla – cervikální cytologii, která dokáže včas odhalit změny na děložním čípku a zabránit vzniku karcinomu. Díky tomu se od té doby snížil výskyt karcinomu děložního hrdla z 32 na 14 ze 100 000 žen. Pozitivní cytologie Cytologická vyšetření neidentifikují pouze karcinom jako takový, ale sledují vývoj buněk pod vlivem infekce HPV – tedy Human Papilloma Virus. S touto infekcí se během života setká 70 – 80 % lidí. 90 % z nich se dokáže silou imunity s virem vypořádat bez následků. Výsledek cytologického vyšetření může zahrnovat širokou škálu postižení. Do určitého nízkého stupně postižení se doporučuje další prohlídka do 6 měsíců. V této době ještě nejde o zhoubné bujení, ani není třeba provést invazivní zákrok. Po 6 měsících se hodnotí vývoj onemocnění, zda došlo ke zlepšení nálezu, nebo zda je výsledek stejný či horší, než před půl rokem. V případě nálezu s vyšším stupněm postižení HPV infekcí se přechází k invazivnímu řešení. Místo šestiměsíčního čekání podpořte aktivně svou imunitu Jak se tělo dokáže vypořádat s HPV infekcí, závisí na síle imunity. O některých faktorech, zejména o kouření, lze tvrdit, že prokazatelně ovlivňují vznik onemocnění a podporují rozvoj HPV infekce. V současné době se vývoj zaměřuje na přírodní prostředky, které by cíleně podpořily imunitu v oblasti děložního hrdla. Bylo zkoumáno mnoho látek podávaných celkově i lokálně. Poznatky z výzkumů byly využity k vývoji vaginálního gelu, který je používán lokálně a má prokazatelné pozitivní účinky ve smyslu zvýšení procenta normalizace cytologických nálezů a eliminace lidských papilomavirů. Během půl roku čekání na kontrolní cytologii lze aktivně podpořit lokální imunitu děložního hrdla v lékárně volně dostupným vaginálním gelem Papilocare® s obsahem 7 účinných složek, jehož pozitivní účinky jsou podloženy klinickými studiemi. Výzkum dokazuje schopnost této lokální léčby zvýšit procento zhojených buněčných změn o 30 %. K výrobě produktu se využívá nanotechnologií, díky čemuž mají účinné látky vyšší prostupnost do tkání a lepší chemickou stabilitu. Látky se získávají například z houby outkovky pestré, která je využívána v tradiční čínské medicíně jako pomocná látka k léčbě nádorů a má hojivý účinek na mikroporanění sliznice. Podobně působí další obsažený extrakt z pupečníku asijského. Silné účinky v podpoře lokální imunity vykazuje beta-glukan. Kromě těchto látek je základem přípravku kyselina hyaluronová, aloe vera, zaderah indický a probiotická složka alfa-oligoglukan BioEcolia®. www.papilocare.cz (pokračování článku)
Značka Jar slaví v tomto roce 60. výročí. Poprvé si mohly české hospodyňky Jar zakoupit už v roce 1960. Jednalo se tehdy o přelomový vynález, který výrazně usnadnil domácí práce. Do té doby se k mytí nádobí používala soda, písek, ocet nebo citron. „Na přípravě Jaru v Rakoně pracovali od roku 1955, přičemž nalezení toho nejlepšího složení trvalo 2 roky. Bylo otestováno mnoho verzí, až konečně výzkumný tým našel tu ideální! Najednou stačila jen jedna lžíce mycího prostředku na 5 litrů horké vody, a dokud byla zřetelná pěna, mycí účinek fungoval,“ popisuje první okamžiky nového mycího prostředku Petr Nejman, který pracoval v Rakoně od roku 1959. Během své existence Jar prošel mnoha inovacemi a změnami složení, aby vyhovoval požadavkům zákazníků na účinnost i vůni. Díky novým technologiím a mnohem pokročilejšímu systému povrchově aktivních látek P&G dnes vyrábí mycí prostředek, který vydrží 5x déle než původní produkt. Současný Jar odstraňuje mastnotu neporovnatelně rychleji oproti starému. Pro spotřebitele je toto velmi důležité, protože i jejich život zrychlil. Tvar lahve byl také pravidelně inovován s důrazem na funkčnost a nejmodernější design. Nejprve se Jar prodával ve skle, od roku 1965 v lahvích z PVC folie a od roku 1974 v plastových lahvích HDPE. Vývoj dospěl až k dnešním 100% recyklovatelným lahvím a lahvi Jar Ocean Plastics, která je částečně vyrobená z plážového plastového odpadu. „Jar je už po 3 generace důvěryhodnou značkou, která perfektně zapadá do mise společnosti Procter & Gamble – usnadňovat lidem život a přinášet pro ně změnu. Jsme hrdí, že tato značka, která se stala synonymem pro mycí prostředky, patří do našeho portfolia. Za svůj život už Jar stihl udělat radost mnoha lidem a věříme, že bude stále tak oblíbený jako dosud,“ oceňuje význam Jaru Zdeněk Řiháček, Country Manager Procter & Gamble. Letošních oslav Jaru se účastní i spisovatelka Halina Pawlowská: „Jar mě provází celým mým životem. Jsme vlastně skoro stejně staří a pamatuji si, že když jsem mamince pomáhala s domácími pracemi, Jar byl vždy u toho. Stejně tak když jsem si pak zařídila vlastní domácnost a měla jsem malé děti, vždy jsem sáhla po Jaru jako užitečném pomocníkovi. I dnes, kdy bydlím společně s rodinami mých dětí, stále má Jar v naší kuchyni svoje nezastupitelné místo. Chtěla bych mu proto popřát, aby i nadále splňoval požadavky českých spotřebitelů a usnadňoval jim domácí práce.“ Aby všichni spotřebitelé mohli oslavit 60. výročí společně s Jarem, uvedl výrobce Jaru společnost Procter & Gamble limitovanou edici retro lahví, kterou právě naleznete v obchodech. (pokračování článku)
„Polévka je grunt,“ říkávaly naše babičky a měly pravdu. Málokterý pokrm má tolik variant – vývary, krémové nebo zeleninové polévky, polévky... (pokračování článku)
Máme-li vyřešit obrovské problémy v oblasti životního prostředí, kterým náš svět čelí, budeme muset v nejbližších letech rychle provést výrazné změny. Nedostatek vody, recyklace plastů, vytvoření cirkulární ekonomiky – tyto otázky nemůže vyřešit pouze jediná firma. Také proto se společnost P&G účastní zasedání Světového ekonomického fóra a přispívá tak k budování a podpoře rychlejšího fungování optimálních partnerství s účastí zástupců daného odvětví, veřejného i soukromého sektoru a občanské společnosti a činitelů s rozhodovacími pravomocemi. Společnost P&G usiluje o spolupráci na trvalých změnách na úrovni systému, které povedou k růstu a které budou mít skutečný dopad, a podílí se proto na různorodých projektech, od koalice 50litrová domácnost, jejímž cílem je přesvědčit uživatele, že namísto 500 litrů vody bohatě postačí 50 litrů, a chránit tak tento nejcennější zdroj na světě, přes Alianci proti plastovým odpadům po spolupráci na iniciativě HolyGrail, která usiluje o vytvoření účinnější a efektivnější recyklaci plastů. Koalice 50litrová domácnost: společně za novou podobu městského života V současnosti hrozí velkým městům po celém světě potenciální vodní krize, přičemž 14 z 20 největších měst světa, mimo jiné Los Angeles, Tokio či Dillí, již trpí nedostatkem vody. Při současném tempu populačního růstu a plýtvání vodou se tato krize bude dále prohlubovat – do roku 2030 má předpokládaný rozdíl mezi celosvětovou nabídkou vody a poptávkou po ni dosáhnout 40 % v neprospěch nabídky. Společnost P&G proto iniciovala vznik koalice 50litrová domácnost, která sdružuje společnosti, činitele s rozhodovacími pravomocemi a komunity s cílem vytvářet a šířit inovace pro domácnost, které pomohou řešit městskou vodní krizi. Koalice má za cíl přesvědčit uživatele, že spotřeba 50 litrů vody denně může být spojena se stejným komfortem jako spotřeba 500 litrů. Koalice bude postupně spouštět pilotní projekty v klíčových oblastech s nedostatkem vody. Poznatky z pilotních projektů pak bude možné využít k realizaci v celosvětovém měřítku. Více informací najdete na www.50LHome.com. Projekt HolyGrail: nový systém recyklace dopadů Cesta k cirkulární ekonomice vyžaduje řešení jedné z největších překážek recyklace plastů – neefektivní třídění v recyklačních zařízeních. Významnou roli zde hraje projekt HolyGrail, společné úsilí o vytvoření důslednějšího systému značení u veškerých obalů. Různé firmy tradičně využívaly vlastní jedinečná značení k identifikaci recyklačního potenciálu obalů. Tento systém vedl ke zpoždění v procesu recyklace a vyvolával zmatek ohledně toho, jak nejlépe daný odpad znovu využít. Projekt HolyGrail, dvojnásobný laureát ocenění Sustainability Awards 2019, tento proces zcela zásadně mění a připravuje tak cestu pro „inteligentní třídění“ v recyklačních zařízeních. Aliance proti plastovým odpadům Na následujícím se všichni shodneme: plastové odpady nepatří do oceánů ani na jiná místa životního prostředí. I přes mnoho výhod plastů pro zdraví, bezpečnost, udržitelnost a pohodlí se však plastové odpady v některých částech světa staly nemalým problémem – důvodem je skutečnost, že s nimi není řádně nakládáno. Společnost Procter & Gamble se spolu s dalšími více než 40 globálními firmami z celého řetězce plastů, tedy subjekty, které vyrábějí, využívají, prodávají, zpracovávají, sbírají a recyklují plasty, rozhodla tento problém řešit s jasným cílem: pomoci s likvidací plastových odpadů v životním prostředí. V lednu 2019 proto společně se strategickými partnery Světového ekonomického fóra, společnostmi Dow, PepsiCo, Chevron a Mitsubishi, založili Alianci proti plastovým odpadům. Aliance tak představuje první organizaci svého druhu, jejímž cílem je vytvářet, realizovat a šířit řešení za účelem vhodného nakládání s plastovými odpady a jejich minimalizace, dále pak zajišťování investic a propagace řešení, například redukce a recyklace materiálů. Členové Aliance již přislíbili téměř 1 miliardu dolarů, získávání prostředků však dále pokračuje – cílem je na vývoj a podporu řešení v příštích pěti letech shromáždit 1,5 miliardy dolarů. Aliance LOOP Aliance Loop, mezi jejíž zakládající členy společnost Procter & Gamble patří, byla představena na výročním zasedání Světového ekonomického fóra 2019 v Davosu. Cílem této aliance je změnit světovou závislost na jednorázových obalech a snížit objem odpadů prostřednictvím revolučního cirkulárního nákupního systému. Aliance Loop představuje nový obchodní model, kdy je řada potravin a domácích potřeb balena do jednotných trvanlivých nádob označených příslušnou obchodní značkou, které se po spotřebě shromažďují, čistí, naplňují a znovu využívají. V květnu 2019 začala aliance Loop testovat nový eshop na trzích v USA a Francii (viz loopstore.com a maboutiqueloop.fr). K alianci Loop se připojila rovněž řada maloobchodníků a společností z odvětví baleného spotřebního zboží s cílem ověřit, zda model Loop funguje také v praxi. Právě toto partnerství hraje rovněž zásadní roli pro budoucí plány rozšiřování a expanze v rámci Spojeného království, Kanady, Japonska, Německa, Austrálie a dalších trhů. (pokračování článku)
Pokusy o zabránění početí neplánovaného potomka jsou staré jako lidstvo samo. Ať už šlo o pračlověka v jeskyni, který si nemohl dovolit živit další hladový krk,... (pokračování článku)
Po vánočním hodování se hodí organismu trochu ulehčit. Můžete se těšit na více energii i nějaké to kilo dole. Máme pro vás 3 jednoduché tipy, jak se cítit... (pokračování článku)
Posledních 10 let neustále roste počet OSVČ a ukáže se, jestli i letošní leden přinese příliv nových podnikatelů. Jedním z nich můžete být právě vy!... (pokračování článku)
Zima je v plném proudu a přituhuje. Štvou Vás výdaje za topení? Rádi byste výdaje snížili na minimum, ale nevíte jak? Nabízí se řešení v podobě zateplení střechy. (pokračování článku)
Přemýšlíte o vánočních dárcích a jako každý rok vás nic moc nenapadá? Nebo jen hledáte inspiraci na hezký dárek, který udělá radost? Připravili jsme pro vás několik tipů na dárky, které budou mít zajisté úspěch a které stihnete pořídit online třeba i týden před štědrým dnem. (pokračování článku)
Doporučujeme:Praktické regály
České sedací soupravy
Zubní ordinace Praha 5
Projekční kancelář s kompletními službami